Κύριο περιεχόμενο

Μήνυμα ειδοποίησης

 

Εργοθεραπεία σε μαθητή του ΚΔΑΠ

 

Ο εργοθεραπευτής μελετά την ανθρώπινη ανάπτυξη και εξέλιξη. Αυτή η γνώση τον βοηθά να προωθήσει τις δεξιότητες για την όσο το δυνατόν περισσότερο λειτουργική και ανεξάρτητη διαβίωση στα άτομα με οπτική αναπηρία.

Οι στόχοι αυτοί περιλαμβάνουν την κοινωνική αλληλεπίδραση, την συμπεριφορά, την ικανότητα επίδοσης και την συμμετοχικότητα και λειτουργικότητα στο σπίτι και στα λοιπά περιβάλλοντα. Ο εργοθεραπευτής παρατηρεί και αξιολογεί το άτομο για να διακρίνει ανάγκες - τομείς που επιδέχονται βελτίωση. Η αξιολόγηση περιλαμβάνει το αναπτυξιολογικό λειτουργικό δυναμικό του ατόμου όσον αφορά το ανθρώπινο έργο σε όλους τους τομείς των καθημερινών απαιτήσεων, όπως οι δεξιότητες αυτοφροντίδας (ρουτίνες,  φαγητό, κύκλοι ημέρας, ντύσιμο, πλύσιμο κλπ), το παιχνίδι και την λειτουργικότητα σε διάφορα περιβάλλοντα (σπίτι, παιδική χαρά, εστιατόριο) και την γνωστική επίδοση του ατόμου.

Αυτά τα παραπάνω δηλαδή θα μας βοηθήσουν στον καλύτερο εντοπισμό και εξεύρεση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει το άτομο με αναπηρία όρασης. Ο θεραπευτής μπορεί να αξιολογήσει τα ακόλουθα:

  • αντίδραση σε αισθητηριακούς ερεθισμούς όπως ήχους, αγγίγματα, κινητικές μετατοπίσεις κλπ
  • προσοχή και συγκέντρωση
  • τρόποι που έχει ανακαλύψει το άτομο για αυτό-ρύθμιση (ηρεμία ή ενεργοποίηση)
  • κινητικές δεξιότητες όπως στάση του σώματος, ισορροπία, χειρισμός μικρών αντικειμένων
  • επιθετικότητα ή άλλες ανεπιθύμητες συμπεριφορές
  • αλληλεπιδράσεις μεταξύ παιδιού και φροντιστών ή και των συνομηλίκων
  • ικανότητα στις δεξιότητες αυτο-φροντίδας (ντύσιμο, σίτιση, προσωπική υγιεινή κλπ)

Ο εργοθεραπευτής αποτελεί μέλος της διεπιστημονικής ομάδας και συνεργάζεται στενά με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας για να καθοριστεί το ατομικό θεραπευτικό πρόγραμμα. Αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι η όσο το δυνατόν νωρίτερα δομημένη και εξατομικευμένη εργοθεραπευτική παρέμβαση που θα αποδόσει τα μέγιστα αποτελέσματα.

 

Εργοθεραπεία σε μαθητή του ΚΔΑΠ