Μετάβαση στο περιεχόμενο

Διαδικασία για τους ενδιαφερόμενους φοιτητές

Η διαδικασία που ακολουθούν οι φοιτητές για να εγγραφούν στη Μονάδα Προσβασιμότητας (ΜοΠρο) ώστε να λάβουν ρυθμίσεις και εύλογες προσαρμογές στις σπουδές τους είναι κοινή για όλους:

  1. Αρχικά, ο φοιτητής συμπληρώνει τη Φόρμα Καταγραφής Περιορισμών (ΚαΠ) Δραστηριότητας και Συμμετοχής Φοιτητή με Αναπηρία, Διαταραχή, Μαθησιακή Δυσκολία ή Σοβαρή Πάθηση και την υποβάλλει μαζί με τις σχετικές γνωματεύσεις και μια φωτογραφία του στη ΜοΠρο.
  2. Έπειτα, προγραμματίζεται συνάντηση (δια ζώσης ή εξ αποστάσεως) με στέλεχος της ΜοΠρο, όπου θα συζητηθούν αναλυτικά  τα εμπόδια δραστηριοτήτων του και οι περιορισμοί της συμμετοχής του στην ακαδημαϊκή ζωή και να του παρουσιαστούν με λεπτομέρεια όλες οι Υπηρεσίες που μπορεί να του προσφέρει η ΜοΠρο. Στην περίπτωση που τα εμπόδια και οι περιορισμοί που συναντά ο φοιτητής απαιτούν προσαρμογές στα μαθήματα, στα εργαστήρια ή στις εξετάσεις, η ΜοΠρο συντάσσει σχετικό κείμενο με τις προτεινόμενες προσαρμογές για τη συμμετοχή του φοιτητή στην εκπαιδευτική διαδικασία και στις εξετάσεις.  
  3. Τέλος, αν προέκυψαν προτεινόμενες προσαρμογές από τη ΜοΠρο, τότε ο ίδιος ο φοιτητής θα πρέπει να τις συζητήσει (δια ζώσης ή εξ αποστάσεως) με το Σύμβουλο Καθηγητή Προσβασιμότητας του Τμήματός του, ώστε να οριστικοποιηθούν. Αυτή η συζήτηση γίνεται στην πρώτη (τηλε-) συνάντηση των δύο μερών και συναποφασίζονται οι συγκεκριμένες προσαρμογές που θα λαμβάνει ο φοιτητής. Ο φοιτητής πρέπει να επικοινωνεί ο ίδιος με τον Σύμβουλο Καθηγητή α) στην αρχή κάθε εξαμήνου για να τον ενημερώνει ποια μαθήματα προτίθεται να παρακολουθήσει και β) τουλάχιστον 10 μέρες πριν από κάθε εξεταστική για να τον ενημερώνει σε ποια μαθήματα προτίθεται να εξεταστεί. Ο Σύμβουλος Καθηγητής, όταν λαμβάνει αυτή την ενημέρωση από το φοιτητή, με τη σειρά του ενημερώνει σχετικά τους συναδέλφους του διδάσκοντες για τις ρυθμίσεις που έχουν συμφωνηθεί με τον φοιτητή. Κατ’ αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται η ανάγκη επικοινωνίας ή/και συνάντησης του φοιτητή με κάθε διδάσκοντα ξεχωριστά για τη διευθέτηση των όποιων εκπαιδευτικών εμποδίων αντιμετωπίζει.

Αν οι προσαρμογές που έχει λάβει ο φοιτητής δεν τον καλύπτουν λόγω τεκμηριωμένων αλλαγών στην αναπηρία, διαταραχή, μαθησιακή δυσκολία ή πάθησή του, τότε ο φοιτητής μπορεί να επικοινωνήσει εκ νέου με τη ΜοΠρο ώστε να γίνει εξ αρχής η διαδικασία: 1) ενημέρωση φόρμας ΚαΠ και γνωματεύσεων, 2) συνάντηση με τη ΜοΠρο και 3) συνάντηση με το Σύμβουλο Καθηγητή Προσβασιμότητας.